۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

The Ugly Truth 2009


The Ugly Truth 2009

کارگردان: Robert Luketic

بازیگران : Katherine Heigl (ابی) Gerard Butler (مایک چادوی) Eric Winter (کالین) و...

خلاصه داستان:

(ابی) تهیه کننده و مدیر یک برنامه تلویزیونی است که با افت تماشاگر روبرو است اما با آمدن (مایک ) به داخل برنامه اش که یک ((شومن)) است و اجرای برنامه (حقیقت زشت )به وسیله او آمار تماشاگران افزایش می یابد.(حقیقت زشت) برنامه ای درباره روابط بین زن و مرد است و نوع نگاه (مایک) به این روابط برای مردم جذاب است.( ابی) ابتدا از (مایک) متنفر است اما به خاطر به دست آوردن دل دکتری به نام (کالین) با اومشورت می کند و وقتی می بیند مشورت های (مایک) موثر بوده کم کم حرف های او را باور می کند تا اینکه....

درباره فیلم :

آقای (بیژن اشتری) در مجله وزین (دنیای تصویر) که البته من خیلی دوستش دارم عقیده دارند که فیلم حقیقت زشت فیلم ضعیف و بدی است .اتفاقا من گمان می برم که این فیلم سرگرم کننده و جالب هم بود.به نظر من مهمترین مساله در یک فیلم کمدی رمانتیک از نوع حقیقت زشت جواب دادن شیمی دو کاراکتر زن و مرد فیلم است و این اتفاق در حقیقت زشت رخ داده .زوج (کاترین هیگل) و (جرارد باتلر) بازی های خوبی از خود ارائه داده اند وخیلی هم با هم جور در آمده اند. وهمین مساله این فیلم را جذاب و سرگرم کننده کرده است البته مهم این است که ما از چه فیلمی چه انتظاری داشته باشیم من به شخصه فیلم (حقیقت زشت) را با فیلم های تین ایجری کمدی مقایسه میکنم مثل miss marchو یا فیلم fired up که در همین وبلاگ درباره آن ها نوشته ام .اما اگر آقای(اشتری) فیلم (حقیقت زشت) را بخواهد با فیلمهای محکم (تارانتینو) و( جیم جارموش) مقایسه کند البته حرف دیگری است .مهمترین نقصی که آقای (اشتری) به این فیلم می گیرد نوع نگاه فیلم به زن و مساله رابطه با مردان است خب شما اگر همه فیلم های تین ایجری این دو سه سال را نگاه کنید اغلب همین نگاه را دارند حتی اگر بخواهید این فیلم را جزو ژانر های دیگر کمدی هم ببرید باز صورت مساله پاک نمی شود و این نگاه در خیلی از ژانرهای کمدی دیگر نیز هست همین نگاه به قول ایشان عقب افتاده و قدیمی که زن را فقط و فقط به عنوان کالای شهوت رانی نگاه میکند و بس. به نظرم این عیبی است که باید اصولا بر سینمای گیشه هالیوود گرفت نه فقط به این فیلم خاص. اما ایراد دیگر ایشان از فیلم که آن را قابل پیش بینی دانسته اند کاملا به جا و منطقی است و با آن موافقم ضمنا من از (جرارد باتلر) به خاطر بازی در فیلم 300 دل خوشی نداشتم و با دید کاملا منفی به دیدن فیلم رفتم اما بازی خوبش در این فیلم اندکی از نگاه بدبینانه و تا حدی میهن پرستانه من را نسبت به خود تعدیل کرد.نکته دیگری که قابل ذکر است شخصیت این خانم (کاترین هیگل )که مدیرنسبتا خوبی است و شغل خوبی هم دارد اما از نداشتن همدم و مونسی در رنج و. عذاب است و به فکر ازدواج افتاده من را به یاد فیلم proposalو شخصیت خانم (ساندرا بولاک) انداخت که شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند از اینکه مجبور می شوند در زندگی واقعی خود نقش بازی کنند و نقاب به چهره بزنند گرفته تا پی بردن به اینکه مرد رویاهایشان مدتها است که در کنار آن ها بوده اما او را نشناخته اند. اما چیزی که همنچنان در اینگونه فیلم های کمدی مرا رنج می دهد صحنه های وقاحت آور و فحاشی های غیر ضروری در فیلم است که اپیدمی شایع این گونه فیلم هاست و کمدی را در کام مخاطب های عام ایرانی مثل خودم همچنان زهر میکند .گویا همه کارگردان های هالیوود به این نتیجه رسیده باشند که بدون هتاکی و لودگی کسی را نمی توان خنداند .امیدوارم این شائبه از ذهن آنان روزی پاک شود .این فیلم به هر حال برای یک بار دیدن سرگرم کننده خواهد بود .این هم لینک آی ام دی بی فیلم :

http://www.imdb.com/title/tt1142988/

نمره من به این فیلم 5/5 از 10 امتیاز



۲ نظر:

  1. به نظر من علاوه بر بازي خوب، قسمتهايي از داستان هم تازگي داشت و باعث جذب بيشتر مخاطب ميشد. مجموعا نمره ي من به اين فيلم 6.5 است.

    پاسخحذف
  2. سلام سعید جان
    نقد جالبی بود .
    ممنون و موفق باشی

    پاسخحذف