۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

The Boat That Rocked 2009




The Boat That Rocked 2009

کارگردان : Richard Curtis

بازیگران : Philip Seymour Hoffman (کنت) Tom Sturridge (کارل) Nick Frost (دیو) Bill Nighy (کوئنتین )و...

خلاصه فیلم:

((کارل)) با سفارش مادرش به قایقی فرستاده می شود که در واقع یک مرکز رادیویی زیرزمینی مخصوص موزیک راک اند رول است .از طرف دیگر دولت وقت انگلستان مصمم است فعالیت را دیوهای زیر زمینی را متوقف کند با اینکه 93 درصد مردم انگلیس به اونها گوش می دهند. داستان فیلم اختصاص به افراد درون قایق و تاثیر آنها بر جامعه آن روز و همینطور فعالیت های دولت انگلیس متمرکز است

درباره فیلم :

فیلم ((قایقی که شکسته شد)) از نظر من فیلم قابل قبولی بود اما خیلی قابل قبول تر خواهد بود برای کسی که از موزیک راک اند رول خارجی خوشش بیاید و عالی تر خواهد بود برای کسی که به تاریخ این نوع موسیقی هم علاقه داشته باشد .اما من عهد کرده ام که فیلم را فقط از نظر خودم و با اطلاعات خودم بررسی کنم (اطلاعات یک جوان عادی که داخل ایران زندگی میکند ) بنابراین ترجیح میدهم در مورد خود قصه حرف بزنم با اینکه میدانم قطعا حرف هایی هم درباره تاریخ موسیقی و ابعاد راک اند رول در باره این فیلم بشود زد.وقتی داشتم این فیلم را به عنوان یک جوان ایرانی نگاه میکردم احساسی که به من دست داده بود احساس حسرت و غبطه بود .به حال مردمی غبطه میخوردم که در سال 1960 میتونستند رادیوی خصوصی داشته باشند و افکار مستقل خودشون را از توی یک قایق به همه جای انگلیس انتشار بدهند و حسرت برای خودم و مردمان سرزمینم که در سال 2009 برای بر پایی یک تجمع کوچک احتیاج به اخذ مجوز از هزار و یک ارگان دولتی کوچیک و بزرگ داریم .قبل از اینکه قصه فیلم مرا تحت تاثیر بگذاره این احساس ازادی بود که من را تحت تاثیر گذاشت احساسی که سالهاست از ما دریغ شده .اما فیلم به جز این مورد چیزهای جالب دیگری هم داشت اینکه دولت بریتانیا هم نمیتونه سر از خود هر جایی را بخواد تعطیل کنه و باید برای هر کاری متوسل به قانون گردد .اینکه در یک قایق که مخصوص ستاره های موسیقی است میتونه خیانت هایی هم انجام بشه میتونه قلب کسی هم شکسته بشه اما به راحتی میتونه همه این قضایا فراموش بشه چون همه عاشق فقط یک چیز هستند!!! موسیقی تیترازژ این فیلم هم بسیار قابل توجه بود برام وقتی که اسامی در عرض دو خط موازی که نشان دهنده نمودار موج های یک رادیو بود نشان داده می شدو اینکه بازی ها همه خوب و یکدست بودند و ایرادی به اون ها وارد نبود .اما اگر کارگردان فیلم داستان های فرعی کمتری به فیلم اضافه میکردو از پخش انواع موزیک ها هم اندکی می کاست فیلم برای کسانی مثل من که از این نوع موسیقی سر رشته نداریم هم جالب تر و مقبول تر می شد .دو تا سکانس معرکه هم این فیلم داره سکانس اول موقعی است که ((کارل )) برای نجات ((باب)) می رود و ((باب)) با جعبه صفحه های موسیقی اش می آید و جایی که دارد غرق می شود حتی حاضر نیست جعبه کاست هایش را رها کند تا بارش سبک گردد راستش یاد خودم افتادم که اگه در موقعیت ((باب)) بودم حاضر نبودم مجموعه دی وی دی های فیلمم را رها کنم تا نجات پیدا کنم خب دیگه هر کسی یه عشقی داره و سکانس دوم هم سکانس طرز نجات پیدا کردن مردان قایق است که بهتره درباره اش حرفی نزنم چون از لذت فیلم کاسته میشه .این فیلم به یکبار دیدن می ارزد.این هم لینک آی ام دی بی فیلم :

http://www.imdb.com/title/tt1131729/fullcredits#cast

نمره من به این فیلم شش و نیم (5/6) از 10 امتیاز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر