۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

Altitude 2010


کارگردان: Kaare Andrews

بازیگران : Jessica Lowndes (سارا ) Landon Liboiron (بروس) Julianna Guill (می ) و ...

خلاصه داستان : یک خانواده با هوایما در حال سفرهستند که حادثه ای برای آن ها رخ می دهد . سال های بعد پسر کوچک همان خانواده به درخواست دوستش سارا مجبور می شود دوباره سوار همان هواپیما شود اما این تازه آغاز ماجراست ...

درباره فیلم :

فیلم ارتفاع از اساس دارای اشکال است .یعنی از همان داستان اصلی .فیلم یا باید یک داستان کاملا فانتزی را روایت می کرد که پر از انواع موجودات موهوم و اتفاقات عجیب بود که در آن صورت ایرادی در کار نبود یا اینکه باید قید این ماجراهای فرا طبیعی را می زد و داستانی واقعی ارائه می داد .اما اینکه کسی روایتی را تعریف کند که هشت پایی در آسمان هواپیمایی را گروگان گرفته و بعد بخواهد با چسباندن دو تکه به اول و آخر فیلم آن را واقع گرا نشان دهد همین بلای فیلم ارتفاع به سرش می آید .از طرف دیگر اگرداستان فیلم تصورات آن پسر کوچک بروس می بود پس باید زاویه نقل داستان از دیدگاه بروس نقل می شد اما در داستان می بینیم که سارا بیهوش می شود و ما را با خود به خوابش هم میبرد گویا داستان از زاویه دید سارا روایت می گردد و این تناقض اصلا اشکال کمی نیست .نکته دیگر شیوه بد کارگردانی فیلم است .کسی که می داند اکثر لوکیشن اصلی فیلمش را باید در یک کابین کوچک هواپیمایی کوچک بگیرد باید فعل و انفعال داستانش آنقدر جذاب باشد که حوصله تماشاگرش سر نرود که این اتفاق برای فیلم نیفتاده .ضمن اینکه فیلم بازیگران قدرتمندی نیز ندارد تا بتواند گلیم آن را از آب بیرون بکشدفیلم ایرادات زیاد دیگری نیز مثل نقش آن کتاب کارتون دارد که حتی به گفتنش هم نمی ارزد چرا که دلیل به اندازه کافی در بد بودن فیلم موجود است آن هم گل درشت و جلوی چشم .فیلم ارتفاع یک شکست کامل است و توصیه می کنم وقتتان رای برای تماشایش به هدر ندهید .این هم لینک آی ام دی بی فیلم :

http://www.imdb.com/title/tt1407049/

نمره من به فیلم سه از ده امتیاز

۱۲ نظر:

  1. چه خوب که نقد این فیلم رو گذاشتی
    چون تازه میخواستم ببینمش اما با این وضع دیگه نگاش نمیکنم و یه فیلم بهتر میبینم
    -
    تو IMDB عضوی ؟wach list برای خودت درست کردی؟
    راستی سعید جان اسمم دانیال هست و از این واژه بدون نام چون خیلی خوشم میاد استفاده میکنم(گفتم شاید بخوای اسممم رو بدونی)
    شاد باشی و سلامت
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  2. خوشبختم دانیال جان .وقتی این عنوان بدون نام را استفاده میکنی یاد فیلمی با بازی کلینت ایستوود می افتم به اسم (سوار بدون نام)
    و اینکه بله من هم واچ لیست دارم

    پاسخحذف
  3. نمیدونم میشه یا نه
    اما اگر بتونی لیستت رو بذاری تا من ببینم چه فیلم هایی دیدی و چه امتیاز هایی دادی
    اینطوری اگر فیلم قشنگی از زیر دستم در رفته باشه میرم دنبالش
    -
    *من خودم عاشق اینطور عنوان هام و برای همین از این اسم استفاده میکنم*
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  4. بفرما خدمت شما دانیال جان البته یه سری فیلم هم هست که قبل از اینکه واچ لیست بیاد بهشون امتیاز داده ام و هنوز وارد لیست نکرده ام شاید تا فردا به خاطر شما همه را وارد لیست کنم
    http://www.imdb.com/user/ur20426176/watchlist?start=1&view=compact&sort=listorian:asc
    شما هم واچ لیستت را بزار لطفا استفاده میکنیم

    پاسخحذف
  5. برادر
    این لینک رو که میرم ، هیچ فیلمی نشون داده نمیشه
    فکر میکنم نشه لیستمونو به همین راحتی به نمایش بذاریم
    شاید باید لیستی جدا از واچ لسیت درست کنیم؟؟
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  6. یه بار دیگه امتحان کن .لیست را پابلیک کردم.اشتباه از من بود باید اول پابلیک می کردم بعد برای شما لینک می گذاشتم

    پاسخحذف
  7. درست شد
    ممنونم
    فقط امتیازی رو که شما به فیلم دادی بهم نشون نمیده
    بازم ممنونم
    من هنوز لیستم خیلی ناقصه ،یکم پر و بال گرفت حتما برات میذارم
    بازم ممنون
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  8. مشتاقانه منتظرم دانیال جان

    پاسخحذف
  9. با عرض سلام و معذرت بخاطر تاخیر در گذاشتنWachlist
    شاید برات جالب باشه چه بلایی سرم اومد ، پس برات میگم
    چون میخواستم امتیازی که من به فیلم ها دادم برای شما نشون داده بشه و بدونی که از کدوم فیلم خوشم اومده و از کدوم نه (چون بی انصافیه فیلم های بد و خوب در کنار هم تو یک لیست باشن)
    یک اکانت جدید ساختم و شروع کردم به سیخ زدن تنظیمات اکانت اولم و تست کردن و آزمون و خطا تا ببینم در کدوم حالت میتونم از یک اکانت به اکانت دیگه wachlist بفرستم و امتیاز ها رو هم اعمال کنم
    نشد که نشد
    الانم تنظیمات اکانت اولم کلا ریخته بهم و لیست رو حتی به خودم درست نشون نمیده ، چه برسه به دیگری
    برای همین مجبور شدم لیست فیلم ها کلا رو به اکانت جدید انتقال بدم و همه این کار ها باعث این تاخیر شد که بابتش ازت عذر میخوام
    اینم از wach list ما
    http://www.imdb.com/user/ur27912877/watchlist
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  10. از همه بیشتر از این خوشم اومد که فیلم 300 را بهش امتیاز یک دادی کاری که هر ایرانی باید انجام بده و چقدر خوبه که فیلم اینسپشن و جزیره شاتر و بنجامین باتن و دشمن مردم امتیازات بالایی دارند معلومه که مشترکات زیادی داریم
    دانیال جان اگه اهل فیسبوک هستی لینک را اینجا برات می ذارم تا من را ادد کنی چون اونجا بیشتر در مورد فیلم هایی که میبینم حرف میزنم وبلاگ بیشتر درباره مطالب مفصله این هم لینک من
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001476656122

    پاسخحذف
  11. مگه امتیاز هایی رو که دادم ، شما میبینی
    چطوری؟؟
    ---
    در مورد فیلم 300 که از هر نظر بخوای حساب کنی ، بیشتر از اون نمیگیره
    100% پرده آبی بود
    ---
    راستش تو فیسبوک عضوم ، ولی دو تا مشکل دارم
    اول اینکه کلا با تمام شبکه های اجتماعی و گروهی مشکل دارم و ازشون بدم میاد
    دوم اینکه تو محیط فیسبوک گم میشم و اصلا نمیتونم باهاش کار کنم
    منم خیلی دوست دارم محیطی باشه که بتونیم در مورد فیلم و سینما بیشتر با هم تبادل نظر کنیم
    (بدون نام)

    پاسخحذف
  12. سمت راستت تو واچ لیست گزینه ای هست به نام ویو شما آخری را انتخاب کن همونی که فقط اسم فقیلم را نشون می ده بدون عکس اینطوری امتیازات من هم تو واچ لیست مشخص میشه

    پاسخحذف