۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

Star Trek (2009)


Star Trek (2009)

کارگردان : J.J. Abrams

بازیگران: Chris Pine (جیمز کریک) Zachary Quinto (اسپاک) Leonard Nimoy (اسپاک پدر) Eric Bana (نیرو) Bruce Greenwood (کاپیتان پایک)

خلاصه داستان :جورج گریگ که فرمانده یک سفینه فضایی است به دست نیرو که از سیاره ای دیگر آمده نابود می شود همانروز از وی بچه ای به دنیا می آید که نامش را جیمز می گذارند جیمز وقتی بزرگ می شود به خدمت سفینه فضایی در می آید تا جای پدر را بگیرد از آن طرف نیرو با ماده ای که اختراع کرده سیاره ای را نابود می کند و اکنون قصد دارد با همان ماده به جنگ زمین بیاید اما سفینه اینتر پرایز که جیمز نیز در آن است قصد دارد جلوی این کار را بگیرد

درباره فیلم :

اگر سابقه ای از دیدن سریال سفر ستاره ای (پیشتازان فضا) ندارید بهتر است این فیلم را نبینید!!! . از سال 1966 که برای اولین بار سریال سفر ستاره ای به نمایش در آمده تا امروز همچنان این موج در سینما و تلویزیون آمریکا و بالطبع بقیه دنیا مداوم و پایدار بوده و این نکته نان می دهد که این فیلم ها جذابیت بسیاری برای مخاطبان آن سوی آب دارند.گویا قبل از انقلاب نیزسری اول این سریال برای تلویزیون ایران دوبله شد به نام ((پیشتازان فضا)) اما ارتباط بینندگان عام ایرانی با این ژانر بعد از انقلاب شکوهمند!! به کلی قطع شد .بنابر این من که به طور کلی از ژانر فضایی دل خوشی ندارم وحتی فیلم های بزرگی مثل جنگ ستارگان را هم دوست ندارم (خداییش اعتراف به این موضوع خیلی جرات میخواد ) تعجب نکنید اگر که میگویم برای من این فیلم هیچ جذابیتی نداشت شخصیت کاپیتان اسپاک ،سیاره وولکان ، جیمز تی گریک برای من ایرانی هیچ سابقه و خاطره ای ندارند تا با دیدن گوش های دراز کاپیتان اسپاک تداعی خاطره ای برایمان گردد و این فیلم نیز به تنهایی نمی تواند به طور مستقل همه جوانب این داستان را به ما نشان دهد پس بسیار طبیعی است که دیدگاه بیننده ایرانی با دیدگاه دیگر بینندگان این فیلم در دنیا زمین تا آسمان فرق کند .آقای جی جی آبرامز که مغز متفکر سریال گمشدگان و آلیاس است در این فیلم کار خود را شاید به خوبی انجام داده اما من نمی توانم به او نمره قبولی بدهم و البته می دانم که قضاوت من قضاوت ناقصی خواهد بود .اما به عنوان یک بیننده حق دارم که از فیلم شخصیت مستقلی انتظار داشته باشم که این فیلم فاقد آن است چرا که نه داستان و نه شخصیت های فیلم بیننده را درگیر خود نمی کند.جلوه های ویژه نیز به نظر من زیاد از حد غلو آمیز و تصنعی است و بازی ها هم خیلی خشک وبی مزه از کار در آمده نکته قابل ذکر در باره این فیلم این است که آقای لئونارد نیموی که در این فیلم شخصیت پدر کاپیتان اسپاک را به عهده گرفته ازسال 1966 نقش آقای اسپاک و بعد ها کاپیتان اسپاک را بازی می کرده و این کار ادای احترامی به اوست که از ابتدای این ژانر با سفر ستاره ای همراه بوده است .به هر حال این فیلم هم مثل خیلی از فیلم های امروزی چنگی به دل ما نزد .

این هم لینک فیلم در آی ام دی بی :

http://www.imdb.com/title/tt0796366/

نمره من به این فیلم 4 از 10 امتیاز









۲ نظر: