۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

بچه های افغانی بدون شناسنامه چه می کنند ؟؟

این مقاله را شنبه هفتم فروردین 1387 در بلاگفا نوشته بودم که به اینجا منتقل کردم :
بچه های افغانی بدون شناسنامه چه می کنند ؟؟
  • تو محله ما چند تا خانواده افغانی سال هاست که ساکن شده اند و نشو و نما میکنند .اتفاقا بی آزار ترین و کم صدا ترین افراد محله ما همین مردم هستند که غالبا با نگاه تحقیر آمیزی هم روبروهستند .سال هاست که میبینیم لباس کهنه های ما بر تن فرزندان آن ها پوشیده میشه و ماشاء اله خیلی هم خوش تخم و ترکه هستند و همین طور به تعداد بچه هاشون اضافه میشه . امروز که از کنار یکی از همین بچه هارد می شدم سن و سالش را پرسیدم گفت ده سال گفتم چرا مدرسه نمیری که من را از واقعیت تلخی با خبر کرد .این ها شناسنامه ندارند ای بابا !!! پدرش را صدا کردم و جریان را جویا شدم .معلوم شد دولت ایران که هیچ! دولت افغانستان هم از طریق سفارت به اون ها شناسنامه نمیده و در نتیجه اون ها نمیتونند بچه هاشون را به مدرسه ببرند.
  • فاجعه در حال شکل گیری هست.
  • اگه در ابعاد وسیع نگاه کنی میبینی که این کم محلی کردن در پایان کار یقه خود ما ایرانی ها را میگیره نادانی فقر را میاره و فقر هم فساد را .همین بچه مظلوم افغانی که الان بی سواد میمونه ده سال دیگه اگه کاری پیدا نکنه مجبور میشه دستش را به مال مردم دراز کنه اون وقت تا دلتون بخواد کلیپ های تجاوز افغانی ها و سر بریدن دختران ایرانی تو گوشی ها تون زیاد میشه دخترانشون هعم وضع جامعه را هر روز بد و بدتر میکنند .کسانی که حتی هویتشون قابل اثبات نیست چگونه از طریق مراجع قضایی قابل شناسایی و پی گیری خواهند بود . می گویند جهل دیکتاتوری می آورد و دیکتاتوری هم جهل اضافه میکنند .این بچه ها حتی اگر به کشور خودشان هم بروند به راحتی فریب امثال ملا عمر ها و بن لادن ها را خواهند خورد .هشیار باشیم که با همسایگان شرقی خود چه میکنیم .این ها در روزگاری نه چندان دور هم وطن ما بودند .آتشی که با جهل آنان روشن میشود دودش مستقیم به چشم خودمان خواهد رفت .این ها را که به مرتضی نجار دوستم در میان میزارم به من میگه :سعید بی خیال این حرفا شو دختر افغانی برات میارم مثل هلو با پنج هزار تومن !!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر